BIULETYN BEZPIECZEŃSTWA – PARAPOWER 1/2006
Zabrania się podpinania V-taśm lub innych taśm nośnych spadochronu ratunkowego do pętli wykonanych na szelkach uprzęży w okolicach prawego i lewego obojczyka.
OPUBLIKOWANO PRZEZ:
FLY PARAPOWER
Igor Miłoszewski
Ul. Wiejska 16
72-004 Pilchowo
Dnia: 12-09-2006
ZASTOSOWAĆ: Niezwłocznie po zapoznaniu się z informacją w biuletynie.
DOTYCZY: Wszystkich napędów paralotniowych Parapower wyprodukowanych w firmie Parapower S.C. oraz Fly Parapower
OPIS PROBLEMU:
Zabrania się podpinania V-taśm lub innych taśm nośnych spadochronu ratunkowego do pętli wykonanych na szelkach uprzęży w okolicach prawego i lewego obojczyka. Zdjęcie 1.
V-taśmę należy wpinać do karabinków głównych, tj. w to samo miejsce gdzie wpina się taśmy paralotni. Zdjęcie 2.
Opisane powyżej pętle na szelkach uprzęży nie służą do mocowania spadochronu ratunkowego. Zostały one wykonane w celu umożliwienia podwieszenia napędu w inny sposób.
10-09-2006 na lotnisku w Krośnie zostały przeprowadzone próby wytrzymałościowe według nowych zaostrzonych norm. Prędkość otwarcia 150km/h oraz ciężar manekina 115 kg. Przy podpięciu V-taśm spadochronu ratunkowego do opisywanych pętli na szelkach uprząż uległa zniszczeniu.
ZALECENIE:
V-taśmy spadochronu ratunkowego należy wpinać wyłącznie do głównych karabinków, to jest w miejsca gdzie wpina się taśmy paralotni.
Po każdym użyciu spadochronu ratunkowego należy dokonać przeglądu całej uprzęży i podwieszenia.
Informacje zawarte w powyższym biuletynie proszę w miarę możliwości przekazać jak największej liczbie użytkowników napędów Parapower.