Komunikat dotyczy wszystkich uprzęży Ozone Forza wyprodukowanych w 2015 roku z numerami seryjnymi z zakresu
od Forza-(size)-Q-31A-(???) do Forza-(size)-Q-49E-(???)
W uprzężach tych odnotowano kilka przypadków całkowitego urwania się pętelki trzymającej zawleczkę od spadochronu zapasowego. Ponieważ w tej uprzęży są dwie pętelki, urwanie się jednej z nich nie powinno stanowić natychmiastowego zagrożenia przypadkowego wypadnięcia zapasu, jednak firma gorąco zaleca, aby przed kolejnym lotem uprząż została sprawdzona przez przedstawiciela Ozone’a lub wykwalifikowanego serwisanta.
![Forza-reserve-loop-safety-notice1](http://psp.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/Forza-reserve-loop-safety-notice1-364x303.jpg)
Jak powinna wyglądać procedura kontrolna?
- Wyciągnąć zawleczki i otworzyć kieszeń na zapas.
- Przy pomocy wagi bagażowej lub podobnej pociągnąć pętelki z siłą 15 kg, aby sprawdzić, czy szwy nie puszczą.
- Jeżeli nic się nie stanie, uznaje się, że pętelki są wykonane poprawnie i można z powrotem zamontować zapas. Nie są wymagane dalsze działania.
- Jeżeli pojawi się uszkodzenie, uprząż jest uznawana za niezdatną do lotu i należy ją natychmiast przesłać do przedstawiciela firmy Ozone w celu dokonania naprawy. Przedstawiciel powinien skontaktować się z firmą Ozone.
Powyższą procedurę można wykonać samemu, jednak jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości lub napotkasz jakiś problem, skonsultuj się z przedstawicielem Ozone.
Pamiętaj, żeby regularnie kontrolować swoją uprząż i cały system spadochronu zapasowego.
![Forza-reserve-loop-safety-notice2](http://psp.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/Forza-reserve-loop-safety-notice2-172x300.jpg)
![forza-green](http://psp.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/forza-green-748x342.jpg)