Komunikat dotyczy wszystkich uprzęży Ozone Forza wyprodukowanych w 2015 roku z numerami seryjnymi z zakresu
od Forza-(size)-Q-31A-(???) do Forza-(size)-Q-49E-(???)
W uprzężach tych odnotowano kilka przypadków całkowitego urwania się pętelki trzymającej zawleczkę od spadochronu zapasowego. Ponieważ w tej uprzęży są dwie pętelki, urwanie się jednej z nich nie powinno stanowić natychmiastowego zagrożenia przypadkowego wypadnięcia zapasu, jednak firma gorąco zaleca, aby przed kolejnym lotem uprząż została sprawdzona przez przedstawiciela Ozone’a lub wykwalifikowanego serwisanta.
Jak powinna wyglądać procedura kontrolna?
- Wyciągnąć zawleczki i otworzyć kieszeń na zapas.
- Przy pomocy wagi bagażowej lub podobnej pociągnąć pętelki z siłą 15 kg, aby sprawdzić, czy szwy nie puszczą.
- Jeżeli nic się nie stanie, uznaje się, że pętelki są wykonane poprawnie i można z powrotem zamontować zapas. Nie są wymagane dalsze działania.
- Jeżeli pojawi się uszkodzenie, uprząż jest uznawana za niezdatną do lotu i należy ją natychmiast przesłać do przedstawiciela firmy Ozone w celu dokonania naprawy. Przedstawiciel powinien skontaktować się z firmą Ozone.
Powyższą procedurę można wykonać samemu, jednak jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości lub napotkasz jakiś problem, skonsultuj się z przedstawicielem Ozone.
Pamiętaj, żeby regularnie kontrolować swoją uprząż i cały system spadochronu zapasowego.