25 sierpnia firma SupAir wydała bardzo ważny komunikat dotyczący uszkodzeń na paskach łączących automatyczne 30-mm klamry z uprzężą (zazwyczaj stosowanych na taśmie piersiowej). Uszkodzenia wynikają z tego, że niektóre klamry posiadają ostre krawędzie na wewnętrznej stronie żeńskiej części klamry. Jeżeli ktoś zauważy na swojej uprzęży takie uszkodzenie, musi natychmiast skontaktować się z producentem.
Co należy sprawdzić?
Jeżeli posiadasz w swojej uprzęży SupAir przedstawione na ilustracji 30-mm klamry, to sprawdź, czy mają jedno z poniższych oznaczeń:
- 01 / 12
- 02 / 12
- 03 / 12
- 04 / 12
- 05 / 12
- 06 / 12
- 07 / 12
- 08 / 12
- 09 / 12
- 10 / 12
- 11 / 12
- 12 / 12
Oznaczenie klamry znajdziesz w tym miejscu:
Jeżeli tak, to bezzwłocznie dokładnie zbadaj taśmy łączące klamrę z uprzężą lub udaj się z tym do mechanika paralotniowego, instruktora lub sprzedawcy uprzęży. Uszkodzenia taśmy mogą objawiać się w następujący sposób:
Jeżeli zauważysz takie uszkodzenia:
Nie lataj w uszkodzonej uprzęży!
Zrób zdjęcia uszkodzeń, opisz zauważone symptomy i prześlij na adres SupAir razem z informacjami kontaktowymi (imię i nazwisko, adres, telefon, email): sav@supair.com
Otrzymasz odpowiedź, co należy zrobić z uprzężą. Jeżeli będzie konieczna naprawa, wszystkie koszty z nią związane pokryje SupAir.
Pamiętajcie, że kontrola własnego sprzętu należy do waszych obowiązków i należy ją wykonywać rutynowo.