Woody Valley wydało komunikat bezpieczeństwa dotyczący lekkich klamer zamontowanych na taśmach piersiowych w ich uprzężach, a także w niektórych uprzężach Swinga i Icaro (pełna lista na dole artykułu). W większości zgłaszanych przypadków klamry nie można była otworzyć po zapięciu, jednak zdarzyły się także przypadki samoczynnego otwarcia klamer po wystartowaniu z powodu wadliwego działania jednego z bocznych przycisków, służących do odblokowywania klamry.
Jeżeli twoja uprząż jest wyposażona w klamry przedstawione na zdjęciu powyżej (czerwone, z logiem WoodyValley), to należy sprawdzić, czy nie są wadliwe, zgodnie z poniższą procedurą:
- Zapiąć klamrę wsuwając jedną część w drugą i upewnić się, że oba boczne przyciski służące do otwierania klamry wróciły do pierwotnego położenia.
- Otworzyć klamrę naciskając na raz z równą siłą oba przyciski i upewnić się, że oba boczne przyciski służące do otwierania klamry wróciły do pierwotnego położenia.
- Dla pewności powtórzyć te czynności kilkukrotnie.
Jeżeli jeden z bocznych przycisków nie będzie powracał samoczynnie do pierwotnego położenia, należy skontaktować się ze sprzedawcą lub producentem uprzęży w celu wymiany klamry. Woody Valley pokrywa koszty naprawy.
DHV opublikowała film, który pokazuje wadliwe zachowanie klamry.
Lista uprzęży, których może ten problem dotyczyć:
Woody Valley HASKA Get up
Woody Valley HASKA T-Lock
Woody Valley X-Alps GTO
Woody Valley X-Rated 5
Woody Valley X-Rated 6
Woody Valley VELVET 2 Airbag Get-Up
Woody Valley VELVET 2 Airbag T-Lock
Woody Valley VELVET 2 Get-Up
Woody Valley VELVET 2 T-Lock
Woody Valley Peak 2 GET-UP
Woody Valley Peak 2 T-LOCK
Woody Valley Voyager PLUS
Woody Valley Exense T-LOCK
Woody Valley Exense Air
Woody Valley Wani
Swing Connect Reverse Evo T-Lock
Swing Connect Race
Icaro Energy SP
Icaro Energy XC