W czwartek, 8 grudnia wdrożyliśmy na produkcji pakiet poprawek do naszego systemu ZEFIR. Większość z nich łata pewne niedoróbki po stronie panelu administracyjnego, który jest normalnie niewidoczny dla użytkowników. Poprawia to jednak szybkość obsługi Waszych zgłoszeń, gdyż od teraz dużo łatwiej będzie można zmieniać używane przez Was do logowania adresy email, resetować Wasze hasła oraz wykonywać kilka pomniejszych zadań.
Z Waszej strony doszła dodatkowa funkcjonalność, która będzie Was ostrzegała przy próbie zakupu kończącej się polisy ubezpieczeniowej (np. kupno polisy OC w grudniu/styczniu), lub podobnej do tej, którą już posiadacie (np zakup drugiej polisy OC na inną kwotę). Oczywiście są to wyłącznie ostrzeżenia a nie blokady. W dalszym ciągu będziecie mogli kliknąć OK i dokonać zakupy jeżeli będziecie mieli taką bieżącą potrzebę.
Dostaliśmy informację, że certyfikaty OC z wariantu II generują się z brakiem informacji w opisie, iż ubezpieczenie zawiera modelarstwo z wyłączeniem dronów.
Informujemy, iż błąd ten został już naprawiony, opis w systemie poprawiony. Osoby, które potrzebują tego opisu na swoim certyfikacie proszone są o ponowne jego wygenerowanie i wydrukowanie.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy odnotowano dwa incydenty na starszych uprzężach wyposażonych w klamry CLICK-LOCK (HSi10) na taśmie piersiowej. Klamry otworzyły się samoczynnie pod obciążeniem podczas lotu. Jeden przypadek miał miejsce podczas wykonywania SATa (taśma piersiowa była naciągnięta, ponieważ pilot opierał się o taśmy nośne z jednej strony). W drugim przypadku najprawdopodobniej pilot wiszący na taśmach udowych oparł się taśmę piersiową.
Komunikat dotyczy wszystkich uprzęży Ozone Forza wyprodukowanych w 2015 roku z numerami seryjnymi z zakresu
od Forza-(size)-Q-31A-(???) do Forza-(size)-Q-49E-(???)
W uprzężach tych odnotowano kilka przypadków całkowitego urwania się pętelki trzymającej zawleczkę od spadochronu zapasowego. Ponieważ w tej uprzęży są dwie pętelki, urwanie się jednej z nich nie powinno stanowić natychmiastowego zagrożenia przypadkowego wypadnięcia zapasu, jednak firma gorąco zaleca, aby przed kolejnym lotem uprząż została sprawdzona przez przedstawiciela Ozone’a lub wykwalifikowanego serwisanta. Czytaj dalej
Firma Dudek wydała ważne ostrzeżenie na temat dokręcania deltek, które w sumie dotyczy wszystkich paralotni. Niedawno miało miejsce zdarzenie z udziałem paralotni Hadron Duo 34 i wózka dwuosobowego. Według relacji pilota do zdarzenia doszło, gdy w momencie wyjścia ze stromej spirali deltka z rzędu „A” po lewej stronie rozgięła się i wysunęła z taśmy nośnej. Po oględzinach paralotni stwierdzono całkowite rozgięcie deltki rzędu „A” po stronie lewej z nakrętką zamocowaną na jej gwincie górnym. Czytaj dalej
5 czerwca firma GIN Gliders opublikowała ważną informację dotyczącą bezpieczeństwa dla posiadaczy uprzęży Genie Race 3, związaną z przypadkiem, kiedy podczas ratowania się na zapasie nie wytrzymała V-taśma w miejscu podczepienia do uchwytów na taśmach naramiennych (komunikat nie precyzuje, jakie były tego konsekwencje). Czytaj dalej
Poniżej komunikat bezpieczeństwa, który pojawił się na oficjalnej stronie Skywalk w dniu 12.01.2015 r. Dotyczy on paralotni Masala 2 we wszystkich rozmiarach. Firma Skywalk wprowadziła zakaz lotów na tych paralotniach do momentu przeprowadzenia kontroli i naprawy u producenta.
„Jeden pilot zgłosił przypadek rozerwania się szwu na taśmie C podczas przygotowań do startu. Badanie przeprowadzone przez firmę Skywalk oraz DHV doprowadziło do wyciągnięcia następujących wniosków: Czytaj dalej
Internetowy magazyn Free.aero donosi o potencjalnym zagrożeniu związanym z przelotkami stosowanymi do sterówek.
„Nasz stały współpracownik Lucian Haas, który uwielbia bawić się ze skrzydłem na ziemi przy silnym wietrze odkrył, że przelotki sterówek mogą powodować niszczenie linek. Czytaj dalej
25 sierpnia firma SupAir wydała bardzo ważny komunikat dotyczący uszkodzeń na paskach łączących automatyczne 30-mm klamry z uprzężą (zazwyczaj stosowanych na taśmie piersiowej). Uszkodzenia wynikają z tego, że niektóre klamry posiadają ostre krawędzie na wewnętrznej stronie żeńskiej części klamry. Jeżeli ktoś zauważy na swojej uprzęży takie uszkodzenie, musi natychmiast skontaktować się z producentem. Czytaj dalej