Komunikat bezpieczeństwa – Parapower

BIULETYN BEZPIECZEŃSTWA – PARAPOWER 1/2006

Zabrania się podpinania V-taśm lub innych taśm nośnych spadochronu ratunkowego do pętli wykonanych na szelkach uprzęży w okolicach prawego i lewego obojczyka.

OPUBLIKOWANO PRZEZ:

FLY PARAPOWER
Igor Miłoszewski
Ul. Wiejska 16
72-004 Pilchowo

Dnia: 12-09-2006

ZASTOSOWAĆ: Niezwłocznie po zapoznaniu się z informacją w biuletynie.

DOTYCZY: Wszystkich napędów paralotniowych Parapower wyprodukowanych w firmie Parapower S.C. oraz Fly Parapower

OPIS PROBLEMU:

Zabrania się podpinania V-taśm lub innych taśm nośnych spadochronu ratunkowego do pętli wykonanych na szelkach uprzęży w okolicach prawego i lewego obojczyka. Zdjęcie 1.

V-taśmę należy wpinać do karabinków głównych, tj. w to samo miejsce gdzie wpina się taśmy paralotni. Zdjęcie 2.

Opisane powyżej pętle na szelkach uprzęży nie służą do mocowania spadochronu ratunkowego. Zostały one wykonane w celu umożliwienia podwieszenia napędu w inny sposób.

10-09-2006 na lotnisku w Krośnie zostały przeprowadzone próby wytrzymałościowe według nowych zaostrzonych norm. Prędkość otwarcia 150km/h oraz ciężar manekina 115 kg. Przy podpięciu V-taśm spadochronu ratunkowego do opisywanych pętli na szelkach uprząż uległa zniszczeniu.

parapower1

ZALECENIE:

V-taśmy spadochronu ratunkowego należy wpinać wyłącznie do głównych karabinków, to jest w miejsca gdzie wpina się taśmy paralotni.

parapower2

Po każdym użyciu spadochronu ratunkowego należy dokonać przeglądu całej uprzęży i podwieszenia.

Informacje zawarte w powyższym biuletynie proszę w miarę możliwości przekazać jak największej liczbie użytkowników napędów Parapower.

Zbigniew Gotkiewicz

Czyli gotek - założyciel PSP, lata od zawsze, startuje w zawodach, testuje skrzydła, uczy latać, ekspert od spraw bezpieczeństwa

  • email: psp@psp.org.pl

    Polskie Stowarzyszenie Paralotniowe
    ul. Nad Wisłą 4A, 04-987 Warszawa

    NIP 527 251 23 14
    REGON 140534339
    KRS 0000236118