Komunikat bezpieczeństwa – uprząż Ozone Forza

Komunikat dotyczy wszystkich uprzęży Ozone Forza wyprodukowanych w 2015 roku z numerami seryjnymi z zakresu

od Forza-(size)-Q-31A-(???) do Forza-(size)-Q-49E-(???)

W uprzężach tych odnotowano kilka przypadków całkowitego urwania się pętelki trzymającej zawleczkę od spadochronu zapasowego. Ponieważ w tej uprzęży są dwie pętelki, urwanie się jednej z nich nie powinno stanowić natychmiastowego zagrożenia przypadkowego wypadnięcia zapasu, jednak firma gorąco zaleca, aby przed kolejnym lotem uprząż została sprawdzona przez przedstawiciela Ozone’a lub wykwalifikowanego serwisanta.

Forza-reserve-loop-safety-notice1

Jak powinna wyglądać procedura kontrolna?

  1. Wyciągnąć zawleczki i otworzyć kieszeń na zapas.
  2. Przy pomocy wagi bagażowej lub podobnej pociągnąć pętelki z siłą 15 kg, aby sprawdzić, czy szwy nie puszczą.
  3. Jeżeli nic się nie stanie, uznaje się, że pętelki są wykonane poprawnie i można z powrotem zamontować zapas. Nie są wymagane dalsze działania.
  4. Jeżeli pojawi się uszkodzenie, uprząż jest uznawana za niezdatną do lotu i należy ją natychmiast przesłać do przedstawiciela firmy Ozone w celu dokonania naprawy. Przedstawiciel powinien skontaktować się z firmą Ozone.

Powyższą procedurę można wykonać samemu, jednak jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości lub napotkasz jakiś problem, skonsultuj się z przedstawicielem Ozone.

Pamiętaj, żeby regularnie kontrolować swoją uprząż i cały system spadochronu zapasowego.

Forza-reserve-loop-safety-notice2
forza-green

Karolina Kocięcka

Członek zarządu PSP. Zajmuje się częścią sportową – organizuje m.in. Paralotniowe Mistrzostwa Polski oraz niektóre edycje PLP. Prowadzi dział bezpieczeństwa, gdzie zbierane są dane dot. zdarzeń niebezpiecznych. Jest głównym administratorem strony PSP.

Dodaj komentarz

  • email: psp@psp.org.pl

    Polskie Stowarzyszenie Paralotniowe
    ul. Nad Wisłą 4A, 04-987 Warszawa

    NIP 527 251 23 14
    REGON 140534339
    KRS 0000236118