Komunikaty bezpieczeństwa DHV
Tłumaczenia komunikatów bezpieczeństwa DHV. Czytaj dalej
Tłumaczenia komunikatów bezpieczeństwa DHV. Czytaj dalej
W podręczniku do paralotni Nemo znalazł się błąd. Poniżej cytujemy wypowiedź Producenta w tej sprawie. Czytaj dalej
Jak mamy zmierzyć swoje doświadczenie? Od kiedy możemy zacząć myśleć o sobie jako o doświadczonych pilotach. Czytaj dalej
Na stronę PSP do działu wypadki zostało zgłoszone zdarzenie niebezpieczne polegające na złym wpięciu taśm glajta do uprzęży. Z opisu zdarzenia wynika, że w momencie oderwania się pilota od ziemi taśmy paralotni odłączyły się z jednej strony od uprzęży. Pilot niegroźnie upadł, a samo zdarzenie uszło uwadze innych pilotów obecnych na starcie. Czytaj dalej
Nawet najprostszy sprzęt wymaga kontroli.
Przy okazji tworzenia Polskiego Stowarzyszenia Paralotniowego udało się na stronie PSP założyć rubrykę, w której piloci zgłaszają swoje wypadki. Określenie wypadki jest tu umowne, gdyż kryją się pod nim wszystkie zdarzenia, zarówno te zakończone urazami jak i te w których zagrożenie było jedynie potencjalne. Czytaj dalej
Na stronie Polskiego Stowarzyszenia Paralotniowego w tym roku prowadziłem zbieranie doniesień o sytuacjach niebezpiecznych. Doniesienia zostały opracowane i podsumowanie zostało umieszczone tamże. Myślę, że redakcja PLAR jakoś zniosła tą kryptoreklamę. Niestety przedrukowanie tamtego tekstu w gazecie pewnie nie wejdzie w grę i dlatego jedynie oprę się na wnioskach. Czytaj dalej
Bezpieczeństwo – Zasady antykolizyjne dla paralotni
Dziennik Ustaw Nr 107 Poz. 904 Paralotnie Warunki i wymagania dotyczące używania paralotni oraz obowiązki użytkowników paralotni. Czytaj dalej
Na początek suche liczby. Brałem pod uwagę jedynie wypadki z roku 2005 w których brali udział polscy piloci. Pozostałe wypadki pozostaną na stronie PSP jedynie jako pomoc dydaktyczna. Czytaj dalej